Lækre brombæris

09.00

Min søde svigermor har haven fyldt med brombær og hvert år får vi i massevis. Marmelade bliver lavet klar til resten af året og så plejer jeg at gemme resten hele i fryseren.
I år har jeg forsøgt mig med en brombæris. Jeg laver sjældent is - nok fordi jeg ikke har en ismaskine og derfor havde en ide om at det ikke blev helt lige så godt, uden sådan en sag. Men jeg tog fejl. Den her lækre og fyldige brombæris er simpelthen så god. Og det er selv om jeg ikke bruger ismaskine. Jeg har serveret den til Creme Brulee og samtidig lavet ispinde med lækker mørk chokolade. Begge dele kan anbefales.

Brombæris
2 dl vand
450 g sukker
650 g brombær
150 g creme fraiche

Vand og sukker hældes i en gryde og koges sammen til en sirup. Stilles til afkølning efter et par minutter.
Skyl bærerne og hæld dem i en skål. Giv dem en tur med stavblenderen til de er blevet til en fin puré.
Bland sukkersirup og bærerne i skålen og tilsæt creme fraichen.
Hældes i forme eller i en plastikbøtte og fryses.
Voila!

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz