Vegi burger - Burger hack fra Burger Anarchy

09.00


Byens allerbedste burgere fås efter min mening på Burger Anarchy der ligger på Gravene i Odense C. Deres burgere fås klassiske eller med et twist og jeg er vild med konceptet. Alt laves fra bunden og det er endda muligt at bestille sliders, så man kan smage flere forskellige på samme tid.

Nu kan man jo ikke altid gå på Anarchy når der skal spises burger, så jeg har lavet et lille Anarchy "Hack" og har forsøgt mig med deres vegetarburger herhjemme.

Jeg er normalt en ret stor kødspiser, men jeg må faktisk indrømme at denne her er bedre end de fleste burgere jeg har smagt, og den er uden kød. Det er næsten blasfemi.

"Bøffen" laves af kikærter og alle ingredienser blandes sammen og blendes med en stavblender. Blandingen stilles på køl en times tid og formes derefter i passende størrelser - jeg får 8 stik. ud af denne portion. Jeg bruge lidt rasp på hænderne, for at massen ikke skulle hænge for meget fast når de formes.

2 dåser kikærter
2 æg
2 fed hvidløg
1 tsk salt
2 tsk spidskommen
1 1/2 dl mel
Hakkede kryderurter - persille og basilikum - en god håndfuld eller to.


Steges i olie på en varm pande. Jeg bruger rigeligt.

Burgeren samles med følgende ingredienser:

Chimichurri (denne må du ikke springe over - det er klasse!!!)
Romainesalat eller hjertesalat
Estragon Mayo (Lav en god mayo - eller køb en og bland op med hakket estragon)

PRØV den!


You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz