Rabarbersaft

14.14

Jeg har leget med rabarber i weekenden. Det er ikke fordi jeg har dem i haven, desværre - men det tror jeg altså jeg skal have til næste år. De fylder jo en del del, så måske vil de være gode bagerst i haven, hvor ukrudtet har alt for godt fat.

Jeg fik dog skaffet mig et godt bundt og har lavet lidt forskellige lækkerier som jeg smider op de næste dage. Denne her saft kan klart anbefales - men var yderst populær hos husets yngre beboer, ja og hos de ældre også.

Ca. en litter ren saft
1 kg rabarber i små stykker
750 ml vand
Saft af 1/2 citron
500 gram sukker

Kog rarberen mør i vandet og si det overskydende frugtkød fra (brug evt. et saftklæde). Hæld væsken i en ren gryde og tilsæt sukker og citron. Kog det op og afskum væsken hvis der er skum på - så bliver saften mere klar. Hældes på en rengjort og kogt flaske.

Drikkes med lidt vand og en masse isterninger.... og evt. vodka til de voksne.

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz