Marmelade til en pandekagedag

08.35



Det her såkaldte sommervejr skriger jo på varm kakao og pandekager. Desværre. Selv om panderkager og varm kakao også er helt ok - så ville det da være dejligt med lidt mere varme. Jeg har smidt bukserne - bogstaveligt talt, og har bare ben under kjolen... i ren protest! Kalenderen siger jo sommer!


Hvis man skulle få lyst til at trøste sig selv med lækre pandekager, så har Oskar en super god opskrift her!

Og hvis man er så super heldig at man har rabarber i haven, så kan man da lige smide en god syltetøj sammen. Jeg er, som tidligere nævnt, desværre ikke så heldig at have dem i haven endnu, så jeg må nøjes med dem jeg får mig tillusket rundt omkring. Det var ikke helt nok til en ordentlig portion, så jeg smed lidt brombær fra svigermors have i også. De er godt nok fra sidste sæson, men det gjorde dem ikke ringere.


250 g rabarber i tern
250 gram Brombær
450 gramSyltesukker
1 spsk fint revet ingefær

         

Læg alle ingredienserne i en gryde, og kog i 6-7 minutter under omrøring.


Hæld marmeladen på varme, rengjorte glas. Luk glassene tæt. Opbevares i køleskab. Spises i gode store mængder på sprøde søde pandekager på regnvejrsdage.





You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz