Sunde bananpandekager uden mel

10.00


Ferien er slut! Desværre. Jeg indrømmer at jeg godt liiiige kunne bruge en ekstra uge eller to. Jeg har holdt rigtig ferie og har derfor ikke været særlig aktiv på bloggen eller de sociale medier generelt. Det har været rart...og sundt, tror jeg. Det er dog ikke ensbetydende med at jeg ikke har lavet en masse mad. Jeg har prøvet en masse forskellige retter af, som jeg glæder mig til at dele med jer, den næste tid. Jeg har også holdt ferie i den forstand, at jeg har ladet andre lave mad til mig. Det er skønt med lidt ny inspiration fra forskellige køkkener og det er bestemt ferie for mig, at blive kulinarisk forkælet af andre.

Hverdagen - med alt hvad den bringer er tilbage. Solen skinner endelig og jeg glæder mig til lange eftermiddage i haven sammen med børnene, efter børnehave og vuggestue. Det er nu også helt ok at komme i gang igen og igen glæde sig til weekenderne.

Feriens afslutning har også betydet at vi forsøger os med en lidt sundere linje herhjemme. Bare lige lidt tid. Vi spiser generelt rimelig sundt, men der er altid lidt plads til forbedringer. 4 ekstra kilo har sat sig siden starten af november, og de skal altså væk igen. Måske overvejer jeg at løbe en tur... noget som jeg virkelig hader.

Selv om det skal være sundt, skal det stadigvæk være lækkert.

Vi fik suppe i går aftes, og når man får suppe hjemme hos os, får man som regel også dessert. Det plejer at være pandekager, men for at sikre at kalorieindtaget ikke allerede skulle overskrides første dag, lavede jeg disse lækre banapandekager uden mel og sukker.

10 små "amerikanske" bananpandekager

2 store bananer
3 æg
1 1/2 spsk HUSK (eller to spsk alm. kokosmel)
2 spsk Kokosfibermel
Lidt neutral olie til stegning

Jeg mosede bananerne groft med en gaffel og tilsatte æggene. Gav derefter massen en tur med stavblenderen for at få den fin og blød. Tilsatte HUSK og kokosfibermel og rørte massen godt sammen.

Jeg varmede en stor pande op og sprøjtede den med lidt vindurekerneolie. Lavede tre små pandekager med ca. to spsk. dej til hver. De skal stege i 2-3 minutter på hver side ved middel varme. Hvis du steger dem med høj varme, kan de være svære at vende.

De var et hit hos børn og voksne. Børnene fik lidt honning på og da vi voksne droppede brødet til suppen (det skulle være så sundt at undgå stivelse), gav vi pandekagerne lidt skyr der var rørt med vanilje, friske blåbær og frysetørret hindbær på toppen.

Der røg også et par stykker i børnes madpakker - det fungerer super som et lille mellemmåltid.

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz