Avocado - the retro way

10.00

Fredag aften i mit barndomshjem var en aften hvor der var forret, gode bøffer og sodavand i glassene. Sodavanden var som regel rød og min søster og jeg skulle have vinglas lige som mine forældre - der var ingen undtagelser.

Min mor er god til at lave mad og det er helt klart derfra jeg har min interesse. Hun har altid været rigtig dygtig til at pynte maden og jeg var den eneste i hele min folkeskole der fik højt belagt smørrebrød med i madpakken - hver dag!

Forretten var som regel en ren klassiker. Avokado var helt klart en af favoritterne og jeg elsker at lave den herhjemme også. Min mor lavede den som regel med en god rørt tunsalat med creme fraich, lidt ketchup, HP sauce, salt, peber, fintsnittet rødløg og karse på toppen. Og så den der skive agurk som man skærer halvt igennem og stille hen over tunen. Kronen på værket. Det er klasse!

Jeg laver dem tit bare med lidt små rejer, rødløg og en klat rørt creme fraich på toppen og massere af karse og lidt citron.

Nemt, lækkert og ren nostalgi.




You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz