Sprøde indiske Bhajier

12.42


Vi havde en smule indiske rester her til aften og jeg synes ikke helt at der var nok til os alle fire. Sådan synes jeg tit det er med restemad og jeg forsøger altid at finde på noget at spæde op med. Jeg gør en ære i at få brugt alle vores middagsrester og gerne alle grøntsagsrester fra køleskabsskuffen også. Både fordi det er økonomisk, men også fordi det kan være en sjov udfordring at få det hele med.

De er et et MUST TRY - jeg siger det bare! De er så lækre og de kan laves i alle mulige forskellige varianter og bruges på vidt forskellige måder. Og så er de virkelig nemme og hurtige at lave.

Her kommer min version, og så kan du selv teste med dine rester fra grøntsagsskuffen.

1 groftrevet kartoffel
2 groftrevet gulerødder
4 cm revet ingefær
2 revet rødløg (eller brug minihakkeren)
1 stor bundt frisk hakket persille
1 tsk gurkemeje
1 tsk garam masala 
1 tsk spidskommen
2 tsk salt
125 gram hvedemel
1 tsk bagepulver
1 1/4 dl vand

0,5 liter rapsolie til fritering

Det hele blandes sammen og fyld en skefuld af dejen ned i den varme olie og lad dem fritere til de er gyldne og sprøde. Lad dem dryppe af på lidt køkkenrulle og servere dem med lime og flagesalt.

Jeg serverede dem sammen med resterne af Tikka Chicken Masala, ris, naanbrød og lidt agurker vendt i yoghurt og lime.

De kan også sagtens bruges i stedet for kød i en tortilla eller i et pitabrød. 


You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz