Hjemmelavet müslibar

20.49

Karla My og jeg har bagt müslibarer i dag - hvilke godt kan anbefales, hvis man gerne vil lave lidt mad med en på to år. Det var sååå hyggeligt.

Egentlig kom det sig af, at jeg er græsenke i disse dage, da Andreas er på kursus i København hele ugen. Jeg hader at handle ind sammen med børnene og gør virkelig meget for at undgå det i ulvetimen. Der var lavvande i skuffen i forhold til madpakkerne, så jeg google snacks til madpakker og vupti dukkede der müslibarer op über alles. Jeg fandt en masse forskellige opskrifter og rodede skufferne igennem og det blev så til denne her udgave, som jeg faktisk er rigtig godt tilfreds med.


15 stk.

2 dl. havregryn
3 spsk kokosmel
2 spsk rugkerner
1 dl. rosiner
4 spsk solsikkefrø
2 spsk hørfrø
30 grofthakkede mandler
15 grofthakkede valnødkerner
2/3 dåse sød kondenseret mælk

Jeg varmede mælken lidt og tilsatte alle ingredienser til en tyk grød. Det hele kom i et fad med bagepapir( ca. 20x20) og fordeles. Brug evt. et stykke bagepapir til at glatte overfladen ud. De fik lidt mere end en time i en alm. ovn på 125 grader. Jeg lod den køle af og stillede den i fryseren i 20 minutter og skår den efterfølgende ud i passende stykker.

Næste gang tror jeg de skal have lidt smeltet chokolade også...

  

Og så pakkede jeg lidt ind til min mor - det er jo mors dag på søndag og der er jo intet som hjemmelavede gaver fra sine børn.

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Mums de ser lækre ud (især med chokolade tror jeg), og fin indpakning :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lil!!!! De er et hit hos store og små og sååååå nemme at lave :)

      Slet

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz