Kage på 5 minutter - Mug cake med hindbær og skumfiduser

10.05





Kender i mug cakes? Des gør i sikkert. Genialt koncept, hvor det kun tager 5 minutter at bage en kage. What's not to like.

Jeg prøver mig altid lidt frem når jeg bager dem - og bruger som regel det jeg liiige har i køleskabet eller skuffen.  Jeg tænker også at det er det der er fordelen ved sådan en kage...den er jo sjældent planlagt særlig nøje. Her kommer min seneste udgave:

1 æg
2 spsk mælk
4 spsk mel
1/2 spsk smeltet smør
1/2 spsk flydende honning
1/2 tsk bagepulver
10 mini marshmallows
7 hindbær + det løse til pynt.

Alle de tørre ingredienser blandes i en stor kop. Tilsæt lidt efter lidt de våde ingredienser og rør dejen godt sammen med en gaffel. Tilføj marshmallows og hindbær og bag kagen i mikroovnen i ca. to minutter ved højeste varme.  Tadaaaa... så er der kage. Lidt is, friske bær eller flødeskum er ikke helt ringe til sådan en sag.



You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz