Min madplan for den næste uge

06.00


Jeg elsker at foråret byder på så mange helligdage - det er skønt med de der ekstra afbræk i hverdagen, hvor der er tid til at være sammen. Jeg får lavet en masse mad når jeg har fri - jeg befinder mig for det meste i køkkenet, med mindre der skal vaskes op, så er jeg long gone.


My vil rigtig gerne hjælpe til og hun henter selv sit forklæde og stiller jeg klar på en skammel ved min side. Når jeg bager, så får hun hendes egen lille klat dej og så bliver der æltet og rullet ud til den store guldmedalje. Det er et frygtelig svineri, men jeg tager gerne en times oprydning for 1/2 times hygge ved køkkenbordet.


Hvis du bare skal bruge få retter for at få din plan til at gå op, så prøv de indiske bhajier - de er virkelig lækre og meget nemme at lave!


Madplanen afspejler at børnene deltager og at det skal være mad de har lyst til at spise og for denne uge ser den ud som følger:


Torsdag:
Indiske bhajier med mangosalat


Fredag:
Græsk moussaka


Lørdag:    
Mexicansk kyllinge-fajitas


Søndag:    
Falafel og verdens bedste pitabrød


Mandag:   
Frikadeller med timiankartofler


Tirsdag:   
Tunsandwich


Onsdag:
Thai beef med ris



Hvis der skulle være lyst til lidt snacks eller dessert, så vil jeg anbefale at prøve de her nemme sodavandsis med hyldeblomst eller verdens nemmeste koldskål.

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz