Pizza m/kryderet kødboller

11.40


Vi havde tømmermænd igår - eller rettere sagt, min mand havde. Jeg klarede overfriske børn og han sov på sofaen. For at få balance i regnskabet, så tager jeg en dag i Tusindårsskoven med solskin, god musik og en masse øl.

Men for at pleje de allerede eksisterende tømmermænd, så lavede jeg en omgang pizza igår. Og nok til mine tømmermænd i morgen. My hjalp til i køkkenet - det gør hun faktisk næsten hver dag i øjeblikket. Hun henter selv forklædet og så laver mor damage control og forbereder sig på at madlavningen kommer til at tage lidt ekstra tid :)

Dejen findes her. Jeg havde dog ikke nok durummel, så jeg spædet op med lidt grahamsmel. Det gjorde dejen lidt mere grov, men den var lige så sprød som den plejer.

Kødfyld
200 gram oksekød (nok til to pizzaer)
1 fed revet hvidløg
1 tsk tørret timian
1 tsk tørret oregano
1/2 tsk salt
Et lille bundt friskhakket persille
Friskkværnet peber
En smule mælk for at få det hele til at hænge sammen til en fars

Lav en fars af ingredienserne og stil den kort på køl imens du gør resten klar.

Tomatsauce
Friske søde tomater
Løg i tynde skiver
Mozzarellaost 

Jeg snød lidt igår og brugte en tomatsauce fra Barilla. Hvis du vil lave den selv kan du finde opskriften her.

Tomatsauce og den fine skiver af løg først og så små kødboller af den rørte fars. Skær tomaterne i tern og dræn dem for det meste væsk ved at mose dem lidt i hånden. Hvis fyldet er for vådt, kan det være svært at få pizzaen helt sprød. Osten på til sidst og så i en forvarmet ovn i ca. 10 -12 minutter til den er gylden og sprød. Jeg bruger altid pizzasten, det er en god investering at gøre sig.

Vi skærer pizzaen i mindre stykker og så fylder familien selv krydderurter, ruccola, peber m.m. på før den spises.




 

 

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz