Min madplan for denne uge

06.30

Det primære formål med denne her blog, er for mig at have et sted at gøre af mine ideer og opskrifter. Jeg manglede en platform, hvor jeg kunne ligge alle vores yndlingsretter ind og nemt finde dem igen. At andre kan få glæde af dem også, er jo kun win-win.


Jeg laver en madplan hver uge. Det er lidt en træls opgave når det står på – det indrømmer jeg. Det kan være ret krævende at finde varierende retter der ikke bare indeholder hakket oksekød ugens 7 dage. Jeg bruger Instagram en hel del og får en masse inspiration derfra. Kig evt. med på @tmilvertz. Vores madplan gør det muligt for os at handle stort ind en gang om ugen, og vi slipper derfor for de ikke helt gennemtænkte hurtige løsninger og frygtelige eftermiddage i supermarkedet, med trætte børn. Madplanen gør vores uge mere forudsigelig, og med små børn og to jobs, så er det altså en fordel… også selv om det kan være svært at vide hvad man har lyst til at spise hele ugen igennem.

Jeg har i dag lavet en madplan og deler den med resten af Ugeavisen Odenses læsere. Jeg synes selv det er svært at bruge andres madplaner 100 % - men kan godt li at få lidt inspiration og derefter sammensætte min egen. 

Her kommer mit forslag til en varieret og børnevenlig uge. Tag hvad du kan bruge til din plan og giv konceptet et forsøg, hvis du ikke allerede har prøvet det. Det  giver i hvert fald os en mindre stressende hverdag og mere tid med børnene. 

Retterne er forholdsvis enkle at lave, de er børnevenlige og ingredienserne kan købes i ethvert supermarked. Der er link til opskrifterne her:

 
Onsdag:            Hjemmebagte bagels med fyld
Torsdag:           Chicken Nuggets m/ovnbagte fritter og mayo
Fredag:             Spaghetti & Meatballs
Lørdag:            Bøf m/salat, bagekartofler og ramsløgssmør
Søndag:            Kartoffelpizza
Mandag:           Græsk burger
Tirsdag:           Thailandsk Chicken Cashew m/ris

Og ja, jeg ser altid så mega overskudsagtig ud i mit køkken... eller noget.

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz