Nemme morgenboller - og weekendkærlighed!

20.52

Jeg har gjort noget meeega overskudsagtigt! 

Jeg har serveret nybagte boller til morgenmad. Sprøde og lækre boller stod klar på morgenbordet da A stod op - og køkkenet lignede ikke et bombet lokum...og jeg havde ikke mel i håret og dej ned af tøjet. Nej - jeg har har simpelthen knækket morgenbolle-koden (og nej, det er ikke så frækt som det lyder).

Jeg hader at bage! Jeg hader at bage, fordi jeg er en spade til at følge en opskrift. Jeg kan nemlig ikke lade være med at lave spontane ting og sager og det er altså ikke smart, når der skal bages. Min gær hæver aldrig og vi ender med tørre knolde i stedet for luftige boller. Manden bager - og han er god til det! Så sådan var det bare! Men så stødte jeg på denne opskrift og elsker sætninger som "skulle kunne laves på 5 minutters samlet arbejdstid og ellers passe sig selv" og "De skulle kunne laves uden røremaskine og uden at skulle røre ved dejen med fingrene"! Det er lige mig! Ingen beskidte fingre og ingen arbejdstid!

Og vupti - så var der friskbagte boller til morgenmad - og de er gode!!!

Jeg tror det gik godt, fordi man kan være en lille smule spontan med indholdet, uden det ødelægger dejen. Det kan jeg li!!!

Oskar og jeg lavede også blå æg - bare fordi de bliver så pæne ;)




Søndagen er bare gået med leg i haven - A lavede en stor bilbane til Oskar og naboen kom ind med en hel kasse biler! Han glemte helt at sove middagslur!


Denne lille frøken glemte også sin middagslur - men det er der nu ikke noget nyt i. Hun er skøn!


Der blev også tid til lidt nem og lækker aftensmad. De her har fulgt mig siden jeg læste om dem hos Christine! Det er det nemmeste fastfood - og så er det tilmed sundt!


 


Og nu er weekenden allerede slut igen - ser frem til den næste!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Åh hvor ser det hele hyggeligt og lækkert ud :) Tusind tak for opskriften !

    SvarSlet

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz