Muffins med banan og chokolade og en dejlig søndag

09.20

Jeg har været på tøseweekend i hovedstanden sammen med min mor og søster. Det var så hyggeligt og vi fik shoppet, spist god mad og set Dirty Dancing i Tivolis koncertsal.

A og børn har hygget sig herhjemme, med tur i legeland og fri leg i hele huset. My syntes at drengene roder lidt for meget, så hun begyndte faktisk at gøre rent på eget initiativ. En rigtig mors pige.

Jeg var hjemme igen over middag og vejret var fantastisk dejligt. Vi bagte en omgang lækre muffins og tog kaffen med på legepladsen og nød solskinnet. Dejligt at der endelig er kommet lidt forår i luften.

Jeg bagte 8 muffins af nedenstående opskrift og de blev ret gode - selv om de var et produkt af hvad jeg lige kunne finde i køkkenskuffen og i frugtskålen.

50 gram smeltet smør 
50 gram sukker 
2 æg 
100 gram hvedemel 
1 tsk. bagepulver 
1 banan
40 gram hakket mørk chokolade

Rør smør, sukker og æg sammen. Put derefter mosede banan og hakket chokolade i blandingen. Bland derefter hvedemel med ca. 1 tsk. bagepulver ned i den samlede blanding. Put dejen i muffinsforme og bag dem ved ca. 200 grader i ca. 20 min.












You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz