Glaseret gris

09.45

Kender i de der svinekoteletter som normalt bliver kedelige, tørre og smagsløse?!

De er som regel billige og det eneste jeg har brugt dem til er i et fad med en overdrevet flødesauce over. Men i dag prøvede jeg noget andet og jeg synes faktisk det blev superlækkert og det var virkelig nemt.

Jeg gav koteletterne lidt salt og peber og gav dem hver en tsk. chutney som jeg allerede havde i køleskabet. Varmede en pande op til højeste varme og stegte dem i vindruekerneolie i ca. 1 1/2 minut på hver side.  Voila - lækker saftig, billig og sprød kotelet.

Børnene synes det var et hit - specielt fordi kødet blev så sødt.

Jeg serverede kartoffelmos (læs:knoldselleri- og gulerodsmos) og små træer (læs:broccoli) til.





You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz