Flere weekend-lækkerier

16.02

Vores weekend har virkelig været præget af lækkerier. Vi fik en kasse med lækre sager fra Fabbri ind af døren i sidste uge og jeg har testet lidt forskellige desserter i løbet af weekenden. Det har været super sjovt at lege i køkkenet og skønt at der har været tid til det.

Jeg kendte i forvejen kirsebærsaucen fra Fabbri - den er fast inventar på vores julebord i december og jeg bruger den også som topping til min ynglings cheesecake. Jeg vidste dog ikke at den fine krukke også findes med jordbær i en lækker sirup. At den også dufter og smager af rigtige sommermodne jordbær, er bare ren bonus. Det blev til to lækre vinterdesserter og den ene kommer her:

Trifli med bær og rugbrødsknas (3 store glas eller 4 mindre)

1/4 liter piskefløde
En halv stang vanilje
Fabbri Jordbær i sirup
Blåbær eller hindbær

Rugbrødsknas
150 gram daggammelt rugbrød 
1/2 dl. Fabbri Karamel sirup
20 gram sukker
20 gram smør

Hakkede pistacienødder.

Brødet smulres og ristes sprødt på en pande sammen med smørret. Drys sukker over blandingen og lad den karamellisere ved lav varme. Hæld sirupen på og lad den bruse af. Hæld blandingen over på et stykke bagepapir og lad den køle af. Bland lidt hakkede pistacienødder i.

Fløden piskes og vaniljekornene blandes i.

Saml triflien. Læg rugbrødsknas i bunden af et portionsglas. Lig en lag flødeskum og top med friske/frosne bær og de lækre søde jordbær. Hæld en smule sirup ved. Gentag lagene og slut af med lidt pistacienødder på toppen.

En nem og hurtig gæstedessert!








Vi fejrede også lige at det var søndag og nuppede en lækker panna cotta med jordbær på toppen.



 Weekenden kræver vidst en meget sund uge...


You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Mums det ser godt nok lækkert ud. kender ikke produkterne, men det skal da ikke afholde mig fra at gemme din opskrift til senere brug :)

    SvarSlet

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz