Koteletter med couscoussalat

17.54



Vejret bød i den grad op til grill her til aften, og de 26 grader blev nydt heeeelt til det var sengetid af de to små.

Vi har en del overflod af lækkert kød lige nu - så ugen er i den grad i kødets tegn. Det gør vi ikke så tit, så jeg tænker at det vel er ok en gang i mellem.

Her til aften fik vi lækre tykke koteletter med skaft, som svarer til t-bone steaken på en grissebasse. Ummm det var godt. Jeg marinerede dem et par timer eller tre før de røg på risten, så de var saftige indeni og sprøde uden på.

Til fire koteletter brugte jeg følgende til marinaden:

1 dl soyasauce
1/2 dl olie
2 spsk brun farin
1 fed fintrevet hvidløg
1 tsk friskrevet ingefær
2 cm wassabipaste
1 tsk salt

Jeg puttede koteletterne i en frysepose og hældte marinaden i og lod det hvile i køleskabet i tre timers tid.

Koteletterne blev grillet over direkte varme i 1 min. på hver side og grillet videre på indirekte i ca. 3-4 minutter på hver side(de var 2 cm tykke).

Jeg serverede koteletterne med en couscoussalat med mango.

250 gram kogt og afkølet couscous
1 mango i tern
3 forårsløg snittet fint
1/2 agurk i tern
En stor håndfuld friskhakket persille

Salaten blev samlet med en klassisk dressing, som jeg bruger virkelig tit.

3 dele olie
1 del æblecidereddike
1 tsk dijonsennep
1 spsk flydende honning
Salt og peber

Til koteletterne fik vi også resterne af de fladbrød vi bagte forleden dag. De fik lidt olivenolie og blev lige vendt på grillen i et minuts tid.

Ungerne er ret gode til at smage - men de er som de fleste børn er flest, ikke glade for blandede salater med dressing. Så jeg tager elementerne fra salaten og laver en lille snacktallerken til dem i stedet for. Så glider alt det gode og grønne nemmere ned.


You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz