Pandekager på en gråvejrssøndag

20.40

Regnen har silede ned hele dagen - græsplænen trænger ellers til en tur med maskinen, men det måtte vente. Vores smukke æbletræ giver os gavmildt rigtig mange æbler hvert år og i år har vi ikke rigtig fået plukket, før de selv begyndte at falde ned. Man skal dog ikke undervurdere nedfaldsæbler, som sagtens kan bruges i diverse lækkerier.

Vejret lagde jo klart op til noget lækkert, så vi bagte en røvfuld pandekager med æbler og marcipan. Mums, de kan anbefales. Opskriften har jeg nuppet fra ISIS's dessert bog - "Det søde liv uden tilsat sukker" og så har jeg modificeret lidt og tilføjet revet marcipan, som går super godt med de syrlige æbler. Jeg spiste pandekagerne med skyr, revet mørkt chokolade og frysetørret hindbær.

Børnene var vilde med dem og jeg havde været klog nok til at lave en dobbelt portion, så der var lidt ekstra til madpakkerne. Jeg gætter på at det falder i god jord i børnehaven og vuggestuen i morgen.

Opskriften (med mine ændringer) får i her:

50 gram hvedemel
25 gram grahamsmel
15 gram havregryn
15 gram ISIS Perfect Fit
1,5 dl skummetmælk
1 æg
1/2 vaniljestang
1 skrællet og revet æble
30 gram revet ISIS marcipan

2 dl Skyr
1/2 vaniljestang
1 tsk ISIS Perfect Sød

Revet mørkt chokolade også fra ISIS











You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Hej du,

    Har du mon en mail jeg kan kontakte dig på? Vil gerne sende dig en mail angående en konkurrence.
    Send gerne til mv@compell.dk

    Hilsen Mette

    SvarSlet

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz