Sig det med chokolade

21.40


Som jeg tidligere har nævnt, så har 2014 ikke helt været vores år. Vi skiftes til at være syge og jeg tror ikke vi har haft en eneste normal uge endnu. Det er virkelig noget der kræver energi og desværre bliver dagene til ren overlevelse imens vi spejder ihærdigt mod weekenden, hvor man slipper for den dårlige samvittighed over for job, venner og familie. Til tider føles det som om man lige når at slukke en brand, før en anden blusser op og man kan starte forfra. Det betyder desværre, at når jobbet skal passes og hverdagen skal fungere, så er der minimalt overskud til at huske de nærmeste, som fortjener et opkald eller i det mindste bare en tanke eller to. Jeg er personlig ikke særlig god til at gribe telefonen og huske at ringe til f.eks. min mor, min mormor eller min søster. Godt at de er gode til at kontakte mig. Mange har været en stor hjælp de sidste måneder og har skiftevis været med til at gøre vores hverdag nemmere – både med børnepasning og til tider også til at svinge støvkluden og gulvskrubben. Det betyder ualmindeligt meget!

Vi håber at foråret kommer til at bringe flere lyse dage uden sygdom og mere overskud til at være sammen med dem vi holder af. Indtil da, har jeg besluttet at de skal forkæles!

Jeg har fået lov til at teste noget lækkert chokolade fra Konnerup. Og det er virkelig lækkert! Men det der lige topper den for mig, er at den er så fint pakket ind. Jeg er en sucker for indpakning og hvis jeg køber produkter der ikke er pakket pænt nok ind, så pakker jeg det hele ud og pakker det ind igen – på min måde!




Men de små fine fuglehuse fra Konnerup er perfekte og indeholder små karamelliserede mandler overtrukket med chokolade. Sådan en fin sag skal min mor have, fordi hun droppede alt hvad hun havde i hænderne, kom hele vejen fra Sjælland, for at tage sig af en skoldkopperamt My. Og når My sov, så nuppede hun lige rengøringen i hele hytten. Det kræver vist både chokolade OG forårsblomster herfra.

Min søde søster skal også have fine forårsblomster – mest fordi hun er den bedste moster i verden.

Min fars kone skal også have et fint hus med de lækre mandler– hun tog også hele vejen fra Sjælland og stod klar 7.30 for at passe syge My.



Kathrine, som er vores bonusmoster brugte ligeledes en hel fridag på at passe barn. Kathrine har glutenallergi og det begrænser desværre tit udvalget af lækkerier. Men ikke denne gang. Konnerups lækre påskevarer er nemlig alle glutenfrie og derfor skal hun forkæles med hele fire påskeæg med bl.a. hyldeblomst og marcipan (klart min favorit).



Sidst, men ikke mindst, skal mine søde svigerforældre have en pakke med 9 lækre påskeæg med både saltkaramel, citrus og rabarber, fordi de altid står klar til at hjælpe – lige meget om det er hjælp med hus og hjem eller børnepasning.



Jeg sender forår og påskekærlighed ud i verden og takker alle dem der gør hverdagen nemmere og skønnere for os.

Tjek selv de lækre produkter ud her - måske du også vil sige noget med chokolade?!

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Det var dog et skønt indlæg som handler om folk der ikke bare er sig selv nærmest. Du er heldig at have sådanne mennesker i dit liv, og heldig at du har en masse chokolade du kan forkæle dem med :)

    SvarSlet

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz