Det med at blive ældre...

22.41

Det sker på samme dag og samme tidspunkt hvert år - og år efter år, efter år. Men jeg vænner mig altså stadigvæk ikke til det. Det der med at blive ældre. Hvornår var det lige at man gik fra at glæde sig til at blive et år ældre, til nu at frygte dagen som kommer.

Frygt er måske et voldsomt ord at bruge - jeg frygter det ikke sådan rigtigt og joker da også med at jeg jo efterhånden er en gammel kælling, det er jo det man gør...altså joker med det. Og jeg er da egentlig også helt ok med at blive ældre - sådan med et forhøjet tal bag 2-tallet. Det jeg ikke kan have, er at tiden bare er fløjet afsted.

Jeg synes stadigvæk lige at jeg er blevet 20 - og det er jeg altså ikke (hvis i skulle være i tvivl). Jeg trøster mig med, at jeg har nået meget. Jeg har nået alt det, jeg sådan set havde sat mig for, at jeg ville nå her i mit liv. Jeg ville finde en mand jeg kunne elske fra top til tå, jeg ville have børn inden jeg blev alt for gammel, jeg ville have hus og hjem og fylde min hverdag med kærlighed. Jeg ville have et job jeg er glad for og jeg vil have friheden til at gøre hvad jeg har lyst til. Jeg har det hele og mere til.

Jeg siger også til mig selv, at jeg skal stoppe med at være så nøjeregnende med alderen. Jeg kan jo sådan set ikke rigtig gøre noget ved den alligevel. Rynkerne kommer, om man vil det eller ej (jeg tror ikke på mirakelcreme).

Når nu det skal være...altså det der med at blive ældre, så kan man lige så godt få det bedste ud af det. På min dag, der fylder jeg mig med kage, omgiver mig med de bedste mennesker jeg kender og tager glædeligt imod alt den forkælelse jeg kan få. Og jeg bliver altså bare sådan forkælet. 

Weekenden var den første weekend i mit 28-årige liv - den var skøn! Fik en lidt kedelig slutning med en tur hos vagtlægen med Mysen - men det er vi efterhånden vant til (børneliv.dk).

Jeg ser frem til mit 28. år - året hvor jeg bliver en kone, for real. Det er ret voksent... men nu er jeg jo også 28. Yaiks!

 











You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz