Barselsliv

09.35


Jeg har glemt det! Jeg har allerede glemt hvordan det er at være på barsel.
Eller det vil sige, jeg har ikke glemt alt det gode ved at være på barsel, kun alt det hårde. For ja, det kan altså være hårdt at gå hjemme dagen lang, kun med en baby at pludre med og som ikke gider sove, selvom hun burde.  Men det er dælme også hyggeligt. Det er hyggeligt med mødregruppe, med GO´ Morgen Danmark der kører i baggrunden og varm kaffe i koppen. Det er hyggeligt at have tid til babymassage (som om jeg gjorde det særlig tit(og nu fortryder jeg)) – til at indrette eller rettere sagt omrette hele hytten, tid til at sidde ved symaskinen og tid til at forberede aftensmad og madpakker inden resten af familien kommer hjem. Jeg savner langsomme morgner og små hyggestunder med Mysen – savner gåturene ind til centrum med endnu mere kaffe i koppen og lidt for mange poser under vognen. Jeg savner at have tid til at sætte mig ned og skrive et veltænkt og gennemført blogindlæg og savner savner savner den der middagslur som jeg var blevet SÅ god til at tage når den var nødvendigt.


Når alt det er sagt, så er det nu også rart nok at komme tilbage til den virkelige verden igen. Det har sine fordele at føle at man gør en forskel andre steder end inden for husets fire vægge og jeg nyder voksensnakken hver dag. Men jeg glæder mig også til dagen er slut og jeg kan trille hjem til mine tre derhjemme.
Jeg tror også at Mysen savner sin mor lidt – selv om hun har verdens sejeste far, så er det også en stor omvæltning for hende. Vuggestuestart er gået over alt forventning, men når hun kommer hjem, vil hun helst være hos mor.


Min veninde har fået den sødeste lille lillebror i nat. Og det fik mig til at tænke. Hun har barselen foran sig, alt imens min er long gone –og nok for sidste gang har jeg oplevet det privilegium det er at følge sine små det første års tid og måske glemte jeg rigtig at nyde det.























You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Hej søde T. Ser først dette indlæg nu. For mig er du super-barsleren: Varmt og hyggeligt hjem, skønne og veltilpasse unger, 100 kreative projekter igang + overskud til veninder og kærestehygge :) Om nogen, tror jeg, at du har formået at få det bedste ud af barslen... Her synes jeg, at den ene dag tager den anden, uden jeg når så meget andet end at amme, sove, skifte ble, hente Pellen, osv.. Er sikker på, at My har haft et fantastisk første år hjemme på barsel med sin moar <3 Glæder mig til at få besøg på søndag ;)

    SvarSlet
  2. Og skønne billeder!!!

    SvarSlet

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz