Nem og cremet blomkålssuppe

09.00




Jeg er gået i suppemood - og efter som mine to små derhjemme er blevet bedre og bedre til suppe-konceptet, så spiser vi faktisk rimelig tit suppe. Med en god omgang topping og lidt lækkert tilbehør, så går den rent ind.

Igår lavede jeg denne super nemme blomkålssuppe der blev toppet med stegt bacon og små stykker kylling fra dagen før. Jeg serverede suppen med ristet ciabatta fra fryseren - der gnides med lidt frisk hvidløg og med søde tomater vendt i honning, olivenolie, lidt æblecidereddike, salt og peber.

En spsk smør

Et finthakket løg

Et blomkålshoved, delt i mindre buketter

8 dl grønssagsfond

2 dl fløde

½ tsk revet muskat

salt og peber

Citronsaft

4-6 skiver god bacon – stegt og brækket i mindre stykker

Lidt stegt kyllingefilet med timian

Frisk timian og/eller persille som topping

Steg løgene i smørret til de er bløde og søde. Tilsæt blomkål og fond. Kog blomkålen helt mør og giv det en omgang i blenderen eller med stavblender. Hæld fløden i og smag til med salt, peber, muskat og lidt citronsaft.

Baconen steger jeg sammen med kyllingen og giver det lidt timian.

Grønt på toppen og voila. Nemt og hurtigt :)

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz